emelievidberg

Min vecka, måndag - fredag

Kategori: Min vardag

På måndag efter lunchen gick jag till stationen för att möta Katja, tjejen från Greifswald, som skulle bo hos mig. Vi hälsade på varandra och började prata ganska direkt om allt möjligt - på svenska. Katja kan alltså svenska då hon har läst det i tre år. På skolan hade vi olika lekar för att lära känna varandra och efter det blev det att laga tacos. Mums! Efter tacos åkte vi direkt till C för att pyssla om honom och motionera. 
Tisdagen planerades med en heldag på ven men alla andra tyskar och svenskar i gruppen. Vädret var underbart och vi cyklade tandem cykel och fikade sisådär var tionde minut. När vi kom tillbaka till Lund tog vi en sväng på stan i godisaffären och sedan satte vi oss på ett Café. 
På onsdagen var det dags för lektioner, men vi hann bara med en lektion innan vi skulle iväg till rådhuset för att träffa Lunds "borgmästare" och titta på en kort film. Efter filmen skulle alla ha en tipsrunda/rundvandring i Lund, dock fick jag inte vara med då jag gjorde rundan. Vi slutade redan vid kl 14.00 och då var vi några stycken som åkte till Nova Lund för att spendera lite tid. Jag och katja gick hem runt fem för att motionera C. 
Torsdagen bjöd sen på lektioner hela dagen där jag fick reda på att den matten som vi räknar idag, har Katja räknat för tre år sedan trots att hon är två år yngre än mig -> hon var väldigt duktig på matte. Efter skolan åkte jag iväg för att provrida och Katja åkte till bjärred med några andra. 
Och fredagen började tidigt för att det var dags för henne att åka hem, så vecka 16 är det min tur att åka iväg till Tyskland :) 
 

Kommentarer

  • JuLia säger:

    wtf, har hon räknat vår matte för 3 år sedan?! Då borde hon ju läsa universitetsmatte nu typ...

    Svar: Japp, hon sa att hon kunde det vi gjorde och det var därför hon hjälpte mig. Hon hade fan rätt på alla uppgifter och tyckte att det var busenkelt :O
    Emelie

    2012-09-22 | 02:01:42

Kommentera inlägget här: