emelievidberg

En hektisk dag senare

Kategori: Häst

Efter skolans slut idag var det bara hem för att plugga tyskaglosor. Direkt vidare till stallet där två hästar skulle ridas - Thule och C. Vi började med Thule, mest för att vi då var fler i stallet som kunde vara med honom ifall något skulle hända. Thule är en ganska speciell ponny som gärna trixar mycket med huvudet och har en ovanlig gång/takt. Hur som helst började jag bara att skritta runt i paddocken, göra volter och tog det bara allämänt lugnt med honom. Trots detta början han trixa, alltså stanna, bocka och kasta sig in mot mitten. Och det som jag inte trodde skulle hända hände, jag trillade av -.-  Han tog ett riktigt skutt in mot mitten och jag hängde inte riktigt med, och efter det skulle han såklart skutta ännu mer. Där tog min balans slut eftersom jag red barbacka (hans sadel är inte riktigt 100 % användbar). Jag har inte trillat av sedan december 2011 så det var lite ovanligt för min del. Jag slog mig dock inte på något sätt alls utan fick bara en fruktansvärd kramp när jag försökte hålla mig kvar - jag får lätt kramp för allt. Så nu sitter jag här med min kramp som kommer så fort jag rör på benen och grubblar över varför jag inte kunde sitta kvar haha ^^
Efter att jag hade ridit Thule lite till efter avsittningen var det dags för styrelsemöte som varade i nästan två timmar. Och efter det kunde jag äntligen sitta upp på C. Började att rida i paddocken och kontollerade hur han funkade och vad han kom ihåg sedan i lördags. Trots att han bara skrittades igår så kommer han ändå ihåg en del :) Avslutade sedan med att skritta en lång stund på grusvägen :)
Nu ska jag äntligen ta och slappna av genom att äta kvällsmat och läsa lite, vi hörs! 

Kommentarer

  • Emma säger:

    Hahaha, nämen lille vän, hur lyckades han kasta av dig? ;-) Knasponny, vi kanske ska ha några lektioner på honom också? :-)

    Svar: Han lyckades eftersom han är så fruktansvärt rund = man kasar hela tiden ^^ När han sen börjar studsa kan jag hålla mig kvar till en viss grad iaf haha :)Haha, ja det skulle egentligen varit något, får bara se till så att jag kan rida honom ordentligt, alltså ut på spåret och vanliga halter som inte funkade att göra med honom igår -.-
    Emelie

    2012-09-03 | 23:19:08
    Bloggadress: http://emmategler.stinaq.se

Kommentera inlägget här: