emelievidberg

Äntligen!

Kategori: Max Timotej

Vissa träningar är underbara och lätta att genomföra. Det går bra nästan hela passet och känslan när man skrittar av är underbar. Efter några veckors träning kändes det äntligen som att saker och ting faktiskt börjar fastna. T.ex. behöver vi inte lägga ner ett helt träningspass bara för att få honom att lyssna på min ytterskänkel. Idag gjorde han det redan under uppvärmningen. Åå vad C gör mig glad då, framgången som kändes idag ger mig lite kraft till kommande tävling i oktober. Dessutom gick galoppövning bättre idag än förra gången, för idag drog han sig inte ut mot staketet på samma sätt och han lyssnade iaf lite på mina hjälper. Och såklart ett stort tack till Emma som verkligen tjatar på mig så att jag rider istället för att åka med. Jag blir så lat och låter Max gå lite som han vill och jag är för svag för att orka säga till honom ett helt pass om inte Emma står på marken för att påpeka och hjälpa mig. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: