emelievidberg

Dag 16 - Senaste bok jag läste ut

Kategori: Min vardag

(För tillfället hoppar jag över dag 12, 14 och 15 för jag har inte bilder och sånt till det just nu, men det kommer upp senare :)  )

Den senaste boken som jag läste ut var Stolthet och fördom, skriven av Jane Austen. Trots att boken är skriven på 1800-talet var den riktigt bra och eftersom den handlade om kärlek grep den tag i mig direkt. Boken handlar om Elisabeth som bor med sina fyra syskon och föräldrar i en mindre by utanför London. En dag kommer det en man som flyttar in i ett hus längre bort som är väldigt förmögen. Döttrarna träffar Mr Bingley (den nyinflyttade) men även Mr Darcy, en vän till Bingley. Mr Darcy är inte alls omtyckt av någon men på nått sätt händer det saker mellan Elisabet som har fördomar om Mr Darcy, och om Mr Darcy, som lever på sin enomra stolthet. Boken handlar alltså i stort sett om hur två personer som inte gillar varandra kan komma att hamna i en helt annan situation. Helt klart en läsvärd bok :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: