emelievidberg

C

Kategori: Häst

Hm, vet inte riktigt vart jag ska börja om dagens ridpass. Hur som helst så var han lite stissig när jag tog in honom från hagen vilket är väldigt ovanligt för att vara C. Jag tyktade honom ganska länge och fixade med hans sår som han fått när han kommit för nära staketet i hagen. Dock är han inte halt och visar inget när man plåstrar om det osv. Klädde på både mig och en fortfarande stissig häst och begav mig ut i paddocken.
Uppsittningen blev bara dum. När C kom i vintras gick det inte att hoppa upp på honom för han stog inte stilla alls, men vi har tränat på det och idag kan jag själv hoppa upp vilket jag tycker är en bra framgång. Men just idag slog det slint på C, han vägrade att stå still, dansade runt mig och när jag satte foten i stigbyglen så skulle han kicka med bakbenen för att sen rusa iväg. Så det var bara att ringa ner mamma till stallet så hon fick stå och hålla i honom. Började sen rida som vanligt i paddocken men han var hela tiden på helspänn och kastade sig för saker (vilket han väldigt sällan gör). Efter ett tag började han iaf slappna av så jag kunde "rida" och träna på övergångar och hjälperna. Såklart kan hästar ha dåliga dagar som C hade idag, det är mest att jag inte är van vid att han gör så för detta är endast det andra "dåliga" ridpasset som vi haft. Hur som helst så avslutade vi kvällen bra i stallet med massa mys, och pysslande eftersom han blivit riktigt lugn. Klädde på honom täcket då det regnar non stop och släppte sen ut en nöjd häst :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: