emelievidberg

Vad ska synas, vad vill folk se?

Kategori: Funderingar

Jag har länge funderat på vad för sorts bilder folk vill se på en blogg. Mina idéer är att man borde ha någon bild på sig själv, mest för att visa läsaren vem det är som skriver och väcka ett intresse för vem man själv är, sin stil och personlighet. När jag själv läser andras bloggar har jag märkt att det ofast är uppskattat med bilder på sig själv, dock måste man kanske tänka på att inte lägga upp för många bilder på enbart sig själv, det kan bli tråkigt i längden.
Något annat som jag kan tycka är roligt är att se bilder från den vanliga vardagen, frukosten, kompisarna, dagen i skolan eller på jobbet. Det kan även vara något nytt som man har köpt, eller varför inte en bild på ett detaljerat klädesplagg som man har på sig? Jag vet själv av mig att jag är väldigt dålig på just denna sortens bilder, så det är kanske det jag ska satsa på att bli bättre på?

En annan katogori med bilder är den hobby man har, och för min del står det bara hästar med stora bokstäver. Jag försöker lägga ut bilder på C för att visa mitt intresse för hästar och hur vi utvecklas under tiden. En annan hobby som jag har är fotograferingen, men eftersom jag inte är lika bra på den delen så blir det inte lika mycket av de rent fotomässiga bilder. Så på den delen behöver jag också träna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: