emelievidberg

Hästrelaterat och argsint

Kategori: Häst

Som jag nämt är jag inte hemma och kommer att vara bort ganska länge (ca 5 veckor till). Därför har jag ingen möjlighet att kolla till Max och pyssla med honom. Istället passar min syster honom denna veckan, nästa vecka en annan tjej och sen resten av sommaren hans andra fodervärd. Självklart är jag nöjd med min systers och mammas insats med C eftersom jag vet att dem kan och dem kännder dessutom honom bra.
 
Men ändå så lyckas det hända andra dåliga saker. Som ett t.ex. hela hans sadelskydd och mitt schabrak har röd färg på sig. Vem lyckas kladda ner en hel sadel med färg och dessutom inte berätta att det hänt? Tur som attan att vi hade sadelskyddet på, annars vet jag en hästägare som hade skrikit sig blå ;)

Sen har ju C tydligen gjort ett utbrott i hagen mot en mamma och hennes dotter, varför han gjorde det och vad dem gjorde mot honom har jag ingen aning om men enligt min mamma och syster så är han precis lika lugn som han brukar. Som tur är har dem lite mer koll på honom iaf denna veckan, det är mest nästa vecka som jag oroar mig för. Och lite, eller nej, mycket ångrar jag att jag lämnade honom. Men jag trodde faktiskt att det skulle fungera, så får hålla mina tummar och tår att det går bra med honom resten av sommaren :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: