emelievidberg

Något som jag undrar över

Kategori: Häst

Det är en sak som jag undrar över med Max. Någon hästkunnig som skulle kunna hjälpa mig? :)
Det är så  att han jämt gapar, alltid. Han gör det när man tar på grimman, ute i hagen, när jag ska tränsa och när jag rider. Såklart började jag direkt fråga om tandläkaren hade tittat på hans tänder och om det kunde vara bettet. Men tydligen har han alltid gjort så, gapar och trixar med munnen. Så vad ska jag göra, testa ett annat bett, dock inte ett skarpare. Eller vad är lösningen? Ett annat bett kanske inte hjälper eftersom han gör så annars också :s

Kommentarer

  • Jess säger:

    Jag hade provat remont nosgrimma :)

    2012-02-12 | 10:44:15
  • Frida säger:

    Tycker du ska kolla över sadeln, hästen kan bli strulig i munnen och gapa om sadeln är inte passar ;)

    2012-02-13 | 19:30:38
  • Emelie säger:

    Tack, det ska jag ta och göra :)

    2012-02-14 | 19:41:25

Kommentera inlägget här: