emelievidberg

Update

Kategori: Min vardag

Tänkte dra lite uppdatering i helhet eftersom det var två dagar sedan nu. 
Det börjar närma sig jullov, den 21 december för att vara exakt och det är otroligt efterlängtat. Det är hyffsat lugnt i skolan nu fram till dess. Har ett prov kvar att skriva som jag missade i fredags när jag var sjuk, men det ska inte vara någon stor sak eftersom jag har pluggat på bra. Två små redovisningar är också kvar och en avslutande uppgift i psykologi kursen eftersom den är slut efter jul. För att underlätta det hela har dessutom vår kommunikationslärare gett oss ledigt från hans lektioner tills efter jul då vi inte gör något speciellt -> bra för mig som får sovmorgon till 11 imorgon! :)
 
Max mår just nu alldels utmärkt och i helgen blir det tävling på torns både på lördag och söndag. Tror dock att det blir vår sista tävling på ett bra tag då det inte kommer några fler som vi kan ställa upp i direkt. Dessutom måste vi gå bort till tävlingen då släpet som vi skulle låna saknar bra vinterdäck, suck. Hovslagaren kom även idag så C har nya fina skor och dessutom snösulor så nu ska inget kunna sätta stopp för våra träningar! Red honom idag för att känna igenom honom inför helgen. Eftersom det var -10 grader hade jag 4 lager kläder på mig och C fick massor med frost i "morrhåren". Men, det viktigaste av allt var att han kändes underbar att rida. Trots att det var länge sen jag red ett ordentligt pass bjöd han jätte fint, satte de flesta halter korrekt och fattade även galopp hyfsat bra. Nu är det bara att hålla tummarna inför helgen. 
En annan sak som jag inte heller har tagit upp är att jag numera har hand om C helt själv då hans andra fodervärd nu slutat. Att ha hand om en häst sex dagar i veckan och alla kostnader är inget som jag är direkt van vid, men jag tror nog ändå att jag kan vänja mig vid det ett tag framöver. Det är ganska trivsamt att kunna bestämma allt utan att prata och rådfråga med någon annan. 
 
Som vanligt ska jag även åka till Joakim under jullovet. Mitt tåg går redan den 21 december, samma dag som jag slutar, men dock går den runt 19.30 för att jag ska hinna till Max innan. Mamma och Erica har sen hand om honom fram till den 28 december och därefter har jag pratat med lite folk som kan mocka och fixa med in och utsläpp. Han ska alltså få en liten vila mellan den 29 december och den 7 januari tänkte jag, och sen blir det som vanligt igen. 
 
Ska bli sköt att åka iväg ett tag, lämna rummet, familjen och skolan och istället umgås med Joakim. Just nu är allt kanske inte tiptop och därför är jag i stort behov av att få åka iväg en stund till världens finaste! :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: