emelievidberg

Tisdag på danska lektionen

Kategori: Min vardag

Sitter på danska lektionen och lär mig hur man säger det röda huset och annan grammatik om substantiv (genus, bestämd/ombestämd osv.) Därefter ska vi se på den danska julkalendern innan jag äntligen får gå hem. 
 
Eftersom det är lite personalproblem i stallet igen ska jag efter skolan cykla dit för att ta in pållarna eftersom jag inte vågar låta någon annan göra det. Jag börjar nog bli som en mamma och är väldigt noggrann med hur Max sköts och att inget händer honom när jag inte är där. Igår ändrade jag även hans täckesrutiner då det gick från ca +10 till minusgrader så nu hoppas jag att han går och gosar i sina täcken i hagen ;) 
 
Resten av veckan är helt fullspäckad med skolarbete som vanligt, men även tre födelsedagsfirande och titta på luciatåg, men även några timmars jobb och C ska få plats. Varför går det inte att jämna ut alla saker under året så jag slipper ha det så otroligt stressigt? Eller som Emma brukar säga, det kunde ha varit fler timmar på ett dygn!
 
Och, Julia, jag hittade faktiskt en bild på skorna som jag köpte så jag hoppas att du också gör det sen (var bara tvungen att tetas lite med dig gumms!). 
 
Bra att veta! Purjulök heter Porre på danska ;)

Kommentarer

  • Emma säger:

    Visst vore det bra! :D Två tre extra timmar skulle jag behöva ;)

    Svar: Jag med, vi borda kanske driva igenom den frågan på något sätt? ;)
    Emelie

    2012-12-04 | 16:04:46
    Bloggadress: http://emmategler.stinaq.se
  • JuLia säger:

    Din lilla skit... jag ska nog allt hitta en bild ;)
    Och jag börjar ångra att jag inte valde danska också... :p

    Svar: Mohaha ^^Jasså, det är faktiskt lite intressant på ett sätt kan jag säga :p
    Emelie

    2012-12-04 | 18:12:59
    Bloggadress: http://lunderquiiist.blogg.se

Kommentera inlägget här: