emelievidberg

Jullov, shopping & hästen

Kategori: Min vardag

Igår, fredag, åkte vi iväg till Västerås som bestämt för att gå på mellandagsrean. Under veckan som varit har jag redan hunnit kolla igenom alla affärer på stan och på Tuna Park, och det enda jag har handlat då är en svart tröja och en blå nyårsklänning som jag inte ens vet om jag ska ha på mig (lägger upp en bild på den senare). Så, väl i Västerås gick vi in i massor med affärer men jag hittade verkligen inget som jag verkligen ville ha! Jag blev väldigt förvånad då jag alltid är bra på att hitta billiga men snygga saker, men inte denna gången. Inne på Cubus fick jag dock med mig en stickad svart sjal/halsduk för endast 49 kr som jag letat väldigt länge efter. Kikade även in på Hööks för att köpa den ryktbag/ryktväskan som jag kollat in länge men såklart var den slutsåld när jag kom dit :(
Efter att vi varit i Västerås åkte vi hem, gjorde en jätte god pizza och satte oss i soffan för att titta på Die Hard 4.0. Vi såg ca 40 minuter innan vi alla tre (jag, Joakim och hans pappa) somnade och vaknade 5 minuter innan filmen var slut. Jag var så trött så gick nästan raka vägen till sängen där det bara tog några sekunder innan jag somnade. 
 
Idag väcktes jag av att mobilen ringde vid 8.30 då mamma behövde veta en sak angående Max. Mamma och Erica var hos Max tidigt idag för att mocka och släppa ut hästarna innan dem också skulle åka iväg över nyår. Så, resten av alla dagar ska två tjejer hjälpa mig att ta hand om C, och sen ska även personalen i stallet mocka tills jag kommer hem. Erica har ridit honom nu denna veckan som varit och från och med idag och fram till den 6 januari ska han få vila. Försöker inbilla mig själv att han mår jätte bra men det är svårt att vara helt säker när jag inte träffar honom själv varje dag. Hm, jag känner mig lite som en mamma på det viset^^
För tillfället sitter jag och glor på tv tillsammans med Joakim samtidigt som vi båda fixar lite med våra datorer. Dagen idag har mest gått ut på att äta frukost, spela xbox, hämta ved, kolla på tv, äta igen osv. Alltså bara lata mig massor och vila upp mig från den långa gårdagen. Ikväll ska vi hem till Joakims mamma för att kolla på film och kanske äta om vi inte äter här hemma. Nu ska jag däremot fortsätta att titta på tv och njuta av lovet som varar ca en vecka till! :)

Kommentarer

  • JuLia säger:

    "Två tjejer"... är det mitt och malins namn nu? << hahahaha :p

    Ett mycket trevligt inlägg Pemms, fortsätt så! Och ditt lov verkar vara super! Hoppas att ryktbagen/väskan kommer in sen så du äntligen kan få en sådan :/<3

    Svar: Hahah nej, ni behöver inte känna er träffade. Syftade på Amanda och Emma som tar hans om Max nu över nyår ^^
    Jo, mitt lov är nog rätt så super :) Ja, det hoppas jag med, kanske kan åka dit innan jag åker hem eller nått :p
    Emelie

    2012-12-30 | 19:22:55
    Bloggadress: http://lunderquiiist.blogg.se

Kommentera inlägget här: