emelievidberg

Juldagen

Kategori: Min vardag

Igår hade jag faktiskt inte tid att sätta mig framför datan en endaste sekund. När jag vaknade åt vi direkt frukost och därefter gjorde jag mig iordning för att vi sen skulle åka vidare och hämta upp Joakims systrar. När vi väl hade gjort det åkte vi vidare till Joakims farmor och farfar för att fira jul där. Fikade och kollade sen på kalle anka innan det var dags för mat & julklappsöppning och kvällen där avslutades sen med lite efterätt innan vi åkte hem till Joakim igen. Mellanlandade bara där för att byta om och sen susade vi vidare mot Kimman för att byta fler julklappar och fika lite. (Tänkte att jag skulle lägga upp bilder på alla julklappar sen men just nu är jag på tok för lat för det).
 
Idag blev jag väckt igen av att Joakim kom in med frukost på sängen och därefter satte vi oss i bilen för att åka en snabb runda till Västerås. Jag själv handlade inget med det gjorde han iaf. Så numera är jag ännu mer avundsjuk på hans surfplatta (eller pekdator som Joakim säger) då det nu går att göra om till både dator och surfplatta. 
'
På hemvägen handlade jag lite godis som vi ska ha ikväll och sen bjöd Joakim på bk (åt hemma) samtidigt som vi tittade på en film. Nu väntar en massa mys framför tv:n för vi båda är verkligen jätte trötta. Hoppas att ni andra har haft en bra jul för det har jag haft iaf :)
Inatt hade det även snöat väldigt mycket så det var precis att vi kom ut med bilen från garaget. Plogbilarna hade inte heller hunnit ut så på vissa ställen fick lilla volvon pulsa på fram. Stötte på en olycka på vägen hem där en bil hade kört ner i diket men det var två snälla familjer som hade hjälpt personen och bilen upp ur diket. Ibland kan sånna saker få mig att le, att veta att det faktiskt finns snälla människor som kan tänka sig att hjälpa till!

Kommentarer

  • JuLia säger:

    Så bra att du har haft en trevlig och bra jul!

    Jäklar med snö... här finns inte ett enda spår av snö O.o

    Svar: Haha japp. massor här :)
    Emelie

    2012-12-25 | 23:01:27
    Bloggadress: http://lunderquiiist.blogg.se

Kommentera inlägget här: