emelievidberg

Gunvald

Kategori: Häst

Nä, jag tror att jag måste införa flera timmar detta dygnet, jag har bara hunnit med hälften av det jag velat hinna med. Idag kom vi iväg för att hälsa på Gunvanld som bor i Svedala. Han är född 2007 och hans mamma har tydligen svensk världsrekord i trav för b-ponny. Han har riden men inte utbildad och inte galopperad på. Däremot är han inkörd och jätte snäll att tömköra. Han är väldigt grov för att bara vara en b-ponny på 130 cm i mankhöjd. Jag fick se honom röra sig men inte rida då de inte hade någon ridmöjlighet och det var väldigt halt på grusvägen utanför. Vi pratade och diskuterade fram och tillbaka och kom nog fram till att vi ska låna honom någon månad för att först se om han går bra ihop med Max och Joker. Om detta går bra ska han antagligen få flytta in i stallet. Däremot kommer låneperioden börja efter nyår osv för vi alla (ägaren, hon som har hästen i sitt stall och jag) är bortresta nu över jul. De skulle även försökta få igång honom lite i ridningen tills han ska komma till oss! :)

Kommentarer

  • JuLia säger:

    Vilken fin pålle!!!!!!!! Liknar en Gunvald. Dock borde han ha en sån där vanlig frisyr, if you know what i mean ;)

    Svar: Ja visst var han fin! :)Jo, jag vet men ägaren ville ha honom så och om vi ska låna honom ska man nog inte frisera honom direkt om vi måste lämna tillbaka honom haha ^^
    Emelie

    2012-12-19 | 23:21:28
    Bloggadress: http://lunderquiiist.blogg.se
  • Kimman säger:

    Gud vad fin han är!

    Svar: Visst är han :)
    Emelie

    2012-12-20 | 15:14:55
    Bloggadress: http://kiimmans.blogg.se

Kommentera inlägget här: