emelievidberg

Detalj + bild

Kategori: Min vardag

Hade en liten pratstund med Julia idag om hurvida jag ska skriva mer detaljerat eller inte. Hon tycker att jag ska det men jag själv vet inte hur intressant jag är haha ^^ Hur som helst ska jag göra det lite mer detaljert för hennes skull så jag får hoppas att hon blir nöjd. 
                                                                                                                                                                      

Dagen började som vanligt med skola och det märks att jullovet börjar närma sig för vissa lärare väljer att vi ska titta på film medan andra verkligen kör stenhårt in i det sista. Idag fick jag t.ex. sluta 40 minuter tidigare från danskan bara för att läraren tyckte att så många hade gått från lektionen så då kunde vi också göra det. Jag hade det dock trevligt på danskan då vi satt och kollade på julkalendern som bryter på dansk/engelska och sjunger. 
Under hela skoldagen har jag, Malin och Julia frossat i gifflar, tomtar och muffins då vi skulle ha fika på mentorstiden. Eftersom den endast varade i 15 minuter blev det massor över som sen räckte till svenska lektionen och danskan, super men kanske inte direkt för vikten haha ;)
Efter skolan cyklade jag inom Nova för att köpa den allra sista julklappen för denna gången och det var en riktigt lättnad. Att handla precis innan jul är inte direkt någon höjdare för alla ska handla på samma dag och är stressade. Därför gillar jag istället att traska runt på mellandagsrean, vilket jag antagligen ska göra i Västerås detta året. 
 
Vidare bar det av till stallet för att mocka och rida C. Eftersom jag är segare än segast tog det lång tid och det hann bli kolsvart innan jag satt upp på Max. Red mycket i skritt och tränade på halter vilket gick jätte bra för ovanlighetens skull. Den första gången vi gjorde halt ville han streta emot men när jag sen sa till honom gjorde han alla halter sådär fina som jag vill att dem ska vara (han göra bara dessa fina halter när ingen annan ser, speciellt inte framför domaren på dressyren). Hur som helst var jag jätte nöjd med honom trots att han hade rikligt med överskottsenergi vilket märktes i traven då han bara ville explodera :)
Direkt efter stallet skyndade jag mig hem för att äta innan vi skulle iväg och handla mat. Jag såg till att plocka ihop en god matsäck till mig att ha på tåget på fredag kväll/natt. Det tog sin lilla tid och efteråt åkte vi till stallet igen för att fixa en sak och jag nattade hästarna med lite hö och varsit äpple :)

När jag sen till slut landade här hemma ringde jag till en kvinna i Svedala för att prata häst. Hon har hand om ett femårigt gotlandsruss som vi är intresserade av att köpa. En trevlig kille som är inkörd och inriden så pass att man kan skritta och trava uppsuttet på honom. Så imorgon bär det av dit för att jag ska provrida (jag vet att jag är för stor för ett gotlandsruss men någon måste ju provrida ;) ) och sen får vi se vad vi tycker om honom. Gunvald ska han tydligen heta ^^ 
 
Imorgon väntar ännu en lång skoldag 08 - 16.30 och såklart är det ännu en håla och då tänkte jag ta och promenera till stationen för att hämta ut tågbiljetterna som jag inte hunnit göra än. Vi ses! 

Kommentarer

  • JuLia säger:

    SKIT BRA! GO FOR IT!!!! ;) Åh vad trevligt med en Gunvald, honom lär mamma vilja se (hon älskar Persbrandt som spelar Gunvald du vet) :p

    Svar: Haha ^^ Ja om han flyttar in hos oss så får hon gärna se honom ;)
    Emelie

    2012-12-19 | 08:17:39
    Bloggadress: http://lunderquiiist.blogg.se

Kommentera inlägget här: