emelievidberg

Ridpasset idag 26/8

Kategori: Max Timotej

Idag försökte jag rida igenom Max lite bättre för att kolla hur läget var med honom. I början (under uppvärmningen) var han väldigt slö och häning i bettet. Det kändes nästan som han hade vilat hela sommaren vilket han inte har. Det gick däremot bättre sen efter cirka tjugo minuter då han blev mer bärande och kunde gå framåt själv utan att jag behövde påminna honom om det ;) Vi tränade på halter och ingångsättningar, halt - trav, trav - halt osv. Sedan testade jag även hur han var i övergången mellan galopp och trav, och på den biten har han blivit lite bättre! :)
 
Egentligen vågar jag knappt visa några bilder. Allt kändes så bra när jag red men bilderna, nej usch, min hållning och sits är jätte dålig efter ett långt uppehåll.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: