emelievidberg

Dag 2 - Det bästa/sämsta med min häst

Kategori: Allmänt

Egentligen finns det inget dåligt med C, alla hästar har ju trots allt sina brister. Det som kan vara lite jobbigt med honom är att han nästan alltid har öronen bakåt. För mig som är van gör det inget eftersom jag vet att han inte menar något elakt. Men för många andra är det jobbigt, särskilt de som är ovana vid hästar och vill hälsa på honom. Det jag menar är att han inte menar något illa om han kommer fram till en med bakåtstrukna öron, han är bara så. Däremot kan det istället vara svårt för mig att avgöra när han verkligen är sur eller liknande. 
 
Det bästa med C är att han är så himla personlig. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det men han beter sig olika beroende på vem det är som håller på med honom. När jag hanterar honom utsrålar han en sån positiv känsla och jag tycker bara mer om honom för varje dag som går. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: