emelievidberg

Dag 1 - Presentera mig och min häst

Kategori: Häst

Jag har aldrig varit bra på att presentera mig själv och dessutom så vet alla läsare vem jag är, men jag gör det för sakens skull. 
Jag är 17 år och bor i Lund. Till hösten ska jag börja andra året på Polhemskolan där jag läser samhällskunskap med inriktning på betéendevetenskap. Mitt stora intresse är självklart hästar men även foto och att umgås med kompisarna finns med i min vardag. Jag är tillsammans med Joakim, och har snart varit det i 4 år. Om jag ska besrkiva mig med några ord brukar jag säga att jag är energirik, positiv, omtänksam och målinriktad. Det jag siktar på efter gymnasiet är att på något sätt ta mig in på polishögskolan! ;)
 
Och så vidare mot min Pålle. Jag har en foderhäst tillsammans med en kompis till mig som vi hämtade till 4h i december 2011. Han heter Max Timotej men kallas för C eftersom han har ett vitt c i pannan ;) Född 2000, och fyllde därför 12 år den 16 juli :) C är en travare som inte är utbildad inom något förutom körning. Eftersom jag inte är intresserad av att köra honom lägger vi istället tid på att utvecklas i hoppning och dressyr. Dock är han inte riktigt ren i galoppen eftersom han är travare men det jobbar vi på. Annars är han en riktigt trevligt som häst och alltid cool lugn förutom vid tävlingar. Envis kan han såklart vara på sitt sätt men oftast försöker han att sammarbeta då han älskar att träna. Trots att han är hingst märks det inget på honom då han är lugn vid all hantering och att mysa i stallet är något som han inte säger nej till :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: