emelievidberg

Dagens ridning

Kategori: Allmänt

Efter skolan cykla jag nästan direkt till stallet. Vädret var helt underbar, blå himmel och solen sken :) Idag hann jag till och med rida medans det var ljust ute vilket jag inte gjort på länge. Maya var väldigt pigg idag. Var på spänn i början och tog några hoppsteg framåt. Gullig hon är. I traven var hon hur lugn som helst, travade uppför en backe så hon fick lite träning samtidigt. Försökte även få henne ordentligt mjuk så försökte lösgöra henne lite i halsen. Vänstersidan gick jätte bra och sen lite sämre på höger.

I galoppen var hon jätte härlig. Hon bockade bara en gång vilket är super bra till skillnad från innan. Det enda jag behövde var att skänkla lite så slutade hon. Söta underbara häst. Hon är så duktig och jag blir så glad av att bara sitta på hennes rygg.

Testade även de nya frambenskydden och de satt bra:) Har tagit några bilder som blev jätte dåliga men tänkte lägga upp dem.





Kommentarer


Kommentera inlägget här: