emelievidberg

Knashäst

Kategori: Allmänt

Hej på er :)

Har precis duschat och ätit lite så nu tänkte jag sitta lite framför datan. Var i stallet lite innan 10 och började städa i sadelkammaren. Senare hämtad jag in Maya för att rida henne. Tyckte hon var lite väl stissig för hon flyttade sig i sidled hela tiden och verkade jätte orolig. Men hon har tydligen inte blivit riden på jätte länge så det förklarar varför hon fick fnatt när jag red henne. Kunde inte rida i padocken eftersom det är massa is under så fick rida i hagen. Skrittade ganska länge och travade. Men sen när jag skulle galoppera så blev hon heltokig. Hon bockade och hade sig, men jag satt kvar.

Men sen så skenade hon iväg och tvärstanade, ner med huvudet, sen stack hon iväg igen. Ja, hon va en liten rodeohäst. Fast till slut kunde jag inte sitta kvar så jag flög ner i snön. Dumt nog fastnade min ena fot i stigbygeln så jag satt lixsom fast. Som tur var så kom jag loss ganska fort och hon stack såklart iväg i full galopp. Mamma stod vid grinden och fångade in bushästen. Så fick jag hoppa upp igen och trava iväg lite. Och det märktes att hon hade lugnat ner sig. Kanske blev hon lite paff när jag kom flygandes över halsen på henne haha ^^

Datan är lite seg men jag ska lägga upp bilder från ridturen senare idag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: