emelievidberg

Camille Star

Kategori: Allmänt

När jag fyllde tretton år fick jag en liten häst. Hon hette Camille Star och var då 2 år gammal. Vi hade själva fött upp henne men hon skulle bli min pappas häst. Men då hon blev lite liten fick jag henne. Kommer fortfarande ihåg den dagen jag kom in i stallet och hon stod i stallgången med en rosett runt halsen...
Det härliga med den här hästen är att hon är så cool lugn. Under hennes år som "ridhäst" är det bara jag och en annan tjej som ridit till henne. Hon är av den lata typen vilket gör henne till världens lataste unghäst. Däremot har hon en underbar gång. Har hoppat henne en gång på ett litet hinder som låg på 40 cm. Klumpig är hon som springer rakt igenom. Men redan gången efter lärde hon sig att lyfta på benen. Camille var den fjärde unghästen som jag ridit på sen början. Världens bästa häst<3

Camille Star, fullblod. Född 2006.
















Bilderna ovan tagna av Emma Tegler








Kommentarer


Kommentera inlägget här: